/تحلیلی

تبلیغ و فرآیند تولید محتوا



تبلیغ محتوا


محتوای تولید شده ای که مخاطب نداشته باشد چه فایده ای دارد؟ در یک فرایند درست، هر بار که پست جدیدی را منتشر کنید، بازدید کنندگان زیادی به سایت شما هجوم خواهند آورند. در واقع - به ویژه هنگامی که تازه کار خود را شروع می کنید - باید مردم را فریب دهید تا محتوای شما را مصرف کنند و حتی آنها را در فضای آنلاین خود راهنمایی کنید.

این امر نشان می دهد که چرا تبلیغ محتوا به همان اندازه محتوایی که ایجاد می کنید برای استراتژی بازاریابی شما اهمیت دارد.

برنامه ارتقا شما باید بر اساس شخصیت مشتریان شما هدایت شود. آیا آنها وقت خود را در فضای آنلاین می گذرانند؟ در چه ساعتی از روز شبکه اجتماعی خاصی استفاده می کنند؟ هر چند وقت یک بار می خواهند محتوایی از شما ببینند؟ دوست دارند چه نوع محتوایی مصرف کنند؟ چه واژه هایی را سرچ می کنند؟

ارتقای کمیت محتوا در هر پلتفرمی متفاوت است و قوانین خاصی برای هر یک از آنها باید رعایت شود.


  • شبکه های اجتماعی

در حالی که رسانه های اجتماعی ابزاری برای برقراری پیوند هستند، می توانند برای تبلیغ محتوا مورد استفاده قرار گیرند. همه چیز بستگی به یافتن تعادل مناسب بین تبلیغ، اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی دارد. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت همه رسانه های خوبی برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای مرتبط هستند.

  • بازاریابی ایمیلی

ایمیل به هر دلیلی، به ویژه برای تبلیغ محتوا، یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان است. دلیل این امر این است که هر کسی در لیست ایمیل شماست تصمیم گرفته است از شما چیزی بشنود و پیام های شما را دریافت کند. در بهترین حالت، شما می توانید بازخوردها را با ارسال محتوا به لیست های تقسیم بندی شده بهبود ببخشید، به این معنی که مخاطبانی را خواهید یافت که مشتاق خواهند بود هر آنچه را از شما دریافت می کنند بخوانند.

  • تبلیغات به ازای هر کلیک

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) به شما کمک می کند محتوای خود را از طریق تبلیغات هدفمند و پولی در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید. این تبلیغات می توانند در شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو یا سایر وب سایت ها اجرا شوند. هنگامی که شخصیت خریدار خود را بشناسید، می خواهید مسیر مالی درستی را طی کنید تا پولتان را برای هدف قرار دادن گروه های غیره علاقمند هدر ندهید. هنگامی که مخاطبان خود را کاهش دادید، تبلیغات پولی می تواند بازدهی بالاتری داشته باشد.


شاید خواندن این مطلب برای شما جالب باشد : اهمیت بازاریابی محتوایی


فرآیند تولید محتوا


بازاریابهای حرفه ای و مدیران مارکتینگ معمولاً روی سیستم های ناکارآمد کار نمی کنند. آنها معمولاً برای هر کاری که انجام می دهند فرایندهایی ایجاد می کنند. یک سیستم طراحی می کنند، آن را به جریان می اندازند، عیب یابی و پیگیری می کنند تا زمانی که کار کند. سپس آن سیستم را بارها و بارها تکرار می کنند به نتایج مورد نظرشان دست پیدا می کنند. به کمپین های بازاریابی که انجام داده اید فکر کنید قطعاً هر یک از آنها روندی داشتند. ایجاد محتوا هم تفاوتی ندارد نیاز به چنین فرایندی دارد.

برای ایجاد محتوا، حذف حدس و گمان ها و ایجاد فضای ذهنی خلاق تر، این مراحل را دنبال کنید.

1. تحقیقات سئو

ترسیم شخصیت خریدار احتمالاً به شما ایده هایی در مورد موضوعات مربوط به نوشتن و سوال هایی که ممکن است برای مخاطبان شما ایجاد شود را می دهد و می تواند شروع خوبی باشد. اکنون، شما باید تشخیص دهید که آیا این ایده ها می توانند در مقیاس بزرگتری در مورد مخاطبان بیشتری اعمال شوند. مطمئناً نوشتن یک پست وبلاگی که تنها برای یک نفر نوشته می شود چندان سخت نیست، اما آیا این هدر دادن انرژی نیست؟

تحقیقات SEO و یافتن کلمات کلیدی، حجم جستجوی یک عبارت کلیدی خاص را به شما نشان می دهد و اینکه آیا ارزش ایجاد یک محتوا در مورد آن را دارد یا نه؟

یک روش خوب برای انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی نوشتن برخی از سوالاتی است که خودتان ممکن است بر اساس موانع و اهداف داشته باشید. سپس، در مورد جستجوی کلید واژه ها تحقیق کنید تا ببینید آیا افراد کافی آنها را جستجو می کنند. یک قاعده کلی این است که کلمات کلیدی قابل دستیابی را هدف قرار دهید، به این معنی که دارای حجم جستجوی ماهانه (MSV) و متناسب با رویکرد دامنه شما باشند. تلاش برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم زیاد، وقتی تازه وبلاگ نویسی را شروع کرده اید، چندان مناسب نخواهد بود.

قبل از اینکه بیشتر از این ادامه دهیم، بیایید یک توضیح سریع درباره SEO را مرور کنیم:

عامل مهمی که به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، اختیارات دامنه است. شما از طریق لینک کردن بسیاری از سایت های دیگر به محتوای خود، به اقتدار دامنه دست پیدا می کنید. برای اینکه این اتفاق بیفتد، شما باید یک لیست بلند از محتوای کافی برای استناد داشته باشید. این بدان معناست که هرچه بیشتر محتوای با کیفیت بالا بنویسید، قدرت دامنه شما بالاتر و رتبه بندی برای کلمات کلیدی رقابتی که شما را در صفحه اول Google قرار می دهد آسان تر است.

به چند روش می توانید تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی خود را انجام دهید:

از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush یا Moz Keyword Explorer استفاده کنید.

کلمه کلیدی خود را در موتور جستجو تایپ کنید و سوال های خودکار را پاسخ دهید.

بخش جستجوهای مرتبط را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بررسی کنید.

2. ایده پردازی

اکنون که کلمات کلیدی را تعیین کردید، وقت آن است که آنها را در برخی از ایده های محتوایی به کار بگیرید. بهترین روش برای سازماندهی محتوا استفاده از خوشه های موضوعی است، به این معنی که شما یک صفحه ستون به صورت یک فرم بلند و جامع بر اساس یک کلمه کلیدی ایجاد کنید، سپس به محتوایی که در زیرمجموعه های مرتبط ایجاد کرده اید پیوند دهید.

مدل خوشه ای، طوفان فکری را نیز بسیار راحت تر می کند چون ساختاری برای پیگیری در اختیار قرار می دهد. شما می توانید از کلمات کلیدی اصلی خود برای ایجاد مجموعه ای از واژه ها استفاده کنید که موضوع را به طور عمیق پوشش دهد و به عنوان یک راهنمای ایجاد محتوا مورد استفاده قرار گیرند.

اگر درگیر ایده ها هستید، ممکن است بخواهید از کتابهایی که خوانده اید، مطالعات صنعتی، سایت های رقیب خود یا جستجوهای مرتبط در SERP به دنبال الهام باشید.

هنگامی که تمام ایده های خود را پیاده کردید، می توانید تقویم تحریریه خود را توسعه داده و شروع به ایجاد کنید.

3. نوشتن

در اینجا من قصد دارم در مورد روند نوشتن صحبت کنم، زیرا … . خوب، این همان کاری است که باید انجام دهیم. قدرت خاص تولید محتوای شما ممکن است تولید فیلم ها، گرافیک ها یا پادکست ها باشد. هرچه که باشد، فرایند ایجاد برخی از دستورالعمل های کاملاً مشابه را دنبال می کند.

برای خودتان بنویسید. برای انعکاس یک صدای درونی، یا بیان یک تعبیر، حتی از شوخ طبعی هم استفاده کنید.

از عناوین، توضیحات و سایر امکان های تبلیغاتی استفاده کنید تا مخاطبان خود را مجبور به خواندن مطالب خود کنید. عصاره مطالب خود را به درستی در عنوان قرار دهید تا به آنها بگویید چرا باید آن را بخوانند.

چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید. چیزهایی را که همه می دانند یا بارها شنیده اند و خوانده اند را منتشر نکنید. برای تأکید بر ویژگی های خود، از یک سبک منحصر به فرد استفاده کنید یا به تحقیق جدید استناد کنید.

به یک ایده پایبند باشید و از محتوای خود برای تقویت آن استفاده کنید. خواننده خود را با ادامه دادن به پیگیری ترغیب کنید و کاری نکنید در نیمه راه ترکتان کند.

به صدای خود وفادار بمانید. نیازی نیست بدنبال لحنی پیچیده باشید، سعی نکنید مخاطب خود را با نثر فصیح یا واژگان گسترده تحت تأثیر قرار دهید. مختصر و واضح بنویسید. شما می خواهید مخاطبان با شما ارتباط برقرار کنند و از محتوای شما ارزش کسب کنند پس نباید مجبور شوند استعاره ها و اصطلاحات گیج کننده را معنا کنند تا بفهمند شما چه می گویید.

4. ویرایش

روش ویرایش کار شما (یا دیگران) یک فرایند بسیار ذهنی است. ممکن است بخواهید خیلی سریع کار ویرایش را شروع کنید، یا ممکن است چند روز صبر کنید و با نگاهی تازه کار را مرور کنید. ممکن است خیلی به گرامر اهمیت دهید یا لحنی محاوره ای را در پیش بگیرید. در هر صورت، چند نکته وجود دارد که باید هنگام اصلاح محتوای خود به آنها توجه کنید، مانند صدای فعال، زبان واضح، جملات کوتاه و فضای سفید زیاد. در نظر داشته باشید که یک همکار یا مدیر کار شما را نیز بررسی کند. برخی از ابزارهایی که به شما کمک می کنند تا زمان ویرایش خود را کاهش دهید Grammarly و Hemingway Editor هستند.

5. بارگذاری

اکنون که محتوای شما آماده است، باید آن را جایی قرار دهید تا افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. سیستم مدیریت محتوا CMS نرم افزاری است که محتوای دیجیتالی را میزبانی می کند و به شما امکان می دهد آن را در وب سایت خود (یاهرجای دیگر) نمایش دهید. فایده CMS این است که تمامی محتواهای شما را به هم متصل و در یک مکان ذخیره می کند. بنابراین، می توانید به راحتی از مقاله وبلاگ خود به صفحات اجتماعی پیوند دهید یا یک پیشنهاد محتوایی را در یک ایمیل وارد کنید. نه تنها این، بلکه می توانید نتایج تمام محتوایی را که برای یک کمپین خاص ایجاد کرده اید تجزیه و تحلیل کنید. CMS شما را از داشتن یک سیستم بازاریابی محتوای جداگانه بی نیاز می کند.

6. انتشار

انتشار مطالب به سادگی کلیک کردن روی یک دکمه است. بنابراین، چرا بخشی را بر روی آن گنجانده ایم؟ خب، زیرا این همیشه ساده نیست. بله، شما می توانید بلافاصله پس از بارگذاری محتوای خود را منتشر کنید، یا می توانید با انتظار برای زمان بهینه تأثیر آن را به حداکثر برسانید. اگر به تازگی کار خود را شروع کرده اید، کلیک سریع روی انتشار احتمالاً تأثیر زیادی روی مخاطب شما نخواهد داشت. اما اگر شما به یک برنامه منظم انتشار، مانند تحویل یک پست جدید در هر چهارشنبه، متعهد هستید، مخاطبان شما انتظار دارند پست های منتشر شده در روز چهارشنبه را ببینند. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید انتشار مطابق روندها یا رویدادهای مهم است. به عنوان مثال، اگر در مورد روزهای ملی یا رویدادهای مهم محتوا ایجاد می کنید، می بایست آن ها را در زمان خاصی منتشر کنید. CMS به شما امکان می دهد زمان انتشار پست ها را زودتر تعیین کنید، بنابراین می توانید برنامه ریزی کنید و سراغ بقیه کارهایتان بروید.