در انتخاب تولید کننده محتواهایتان سختگیری کنید.


در گام نخست باید بدانید محتوا را برای چه هدفی تولید و منتشر می کنید. شاید بخواهید از طریق محتوا اقدام به بازاریابی کنید و در سرچ ها و جستجوهای مخاطبان جزو اولین ها باشید، یا شاید سایت و شبکه اجتماعی پر بازدیدی دارید و نیازمند محتوای تبلیغاتی برای معرفی محصول یا خدماتتان هستید ، شاید هم قصد دارید با محتوا برند خودتان را ایجاد کنید. اینجاست که باید در انتخاب تولیدکننده محتواهایتان خیلی وسواس به خرج بدهید. حتماً به این مسئله هم واقف هستید که هیچ کدام از محتواها به تنهایی کارایی چندانی ندارند و همواره تلفیقی از آنهاست که بیشترین بازدهی را برای شما خواهد داشت. حال ممکن است خودتان بر اساس اهدافی که دارید مشخص کنید که چه مسیری را باید بروید و به چه محتوایی نیاز دارید و یا اینکه از ابتدای راه نیازمند حضور تیمی باشید تا در ترسیم مسیر، انتخاب نوع و میزان محتوا و همچنین تولید و مدیریت آنها در کنارتان باشد. مطمئن باشید چه محتوای محدود و مشخصی نیاز داشته باشید و چه همکاری بلند مدت ، شاریوان آماده همراهی با شماست.

خدمات ما

محتوای متنی

نوشتن سرآغاز تمدنهاست

موتور جستجوگر گوگل روزانه پنج میلیارد جستجو انجام می دهد. حتی اگر بدنبال یک محتوای غیره متنی مثل ویدئو یا عکس هم باشید، باید از واژگان کمک بگیرید، و خوش به حال صاحب ویدئویی که در توضیحات محتوایش دقیقاً همان واژه هایی را نوشته باشد که شما و میلیونها نفر دیگر جستجویش کرده اید. ما در شاریوان محتواهای متنی را زیرنظر شورای سردبیری، پس از ترسیم چهارچوبهای اصلی بر اساس اهداف شما، بازار هدف، واژگان کلیدی، نوع محتوای متنی و بستر انتشار، توسط نویسندگان حرفه ای و با تجربه تولید می کنیم.

1. مقالات وب سایت ویا وبلاگ ( تولیدی و یا ترجمه)

ویژگی ها: مؤثر در SEO، مؤثر در جستجو، پرطرفداری، جذاب

2. کپشن ( محتوای شبکه‌های اجتماعی گوناگون)

ویژگی ها: تأثیرگذار، کوتاه، گیرا، پربازدید، قابل وایرال

3. محتواهای تبلیغاتی

ویژگی ها: جذاب، گویا، مؤثر

4. خبر، ایمیل و خبرنامه

ویژگی ها: دارای مخاطب خاص، تأثیرگذار، قابلیت آنالیز بالا

5. کتاب الکترونیک

ویژگی ها: گیرا، پرطرفدار، دارای مخاطب خاص

6. نظرسنجی و پرسش و پاسخ

ویژگی ها: کمک به استراتژی ها، شناسایی مخاطبین، قابلیت آنالیز بالا

محتوای تصویری

محتوای تصویری مناسب، در ذهن مخاطبان ماندگارتراند

وقتی قصد دارید در سریعترین زمان ممکن یک پیام را به مخاطبان ارائه کنید و بیشترین بازخورد را بگیرید، محتوای تصویری بهترین گزینه است. در واقع تصاویر (عکس، گرافیک، اینفوگرافی و ...) تنها جنبه تزئینی ندارند، بلکه جزو کاربردی ترین محتواها به حساب می آیند که در کنار سایر محتواها می توانند به جذب بیشتر مخاطبان کمک کنند. به کمک محتوای تصویری درست می توان ذهن مخطبان و مشتریان را درگیر و به سمت مشاهده دیگر محتواها برد. کارشناسان تولید محتوای تصویری شاریوان، ضمن امکان ارائه مشاوره حرفه ای، بر اساس استراتژی محتوای شما، در کنار شما خواهند بود.

1. عکس

ویژگی ها: گویا، تأثیرگذار، ماندگار، قابل وایرال، ارزان، جذاب، پربازدید

2. گرافیک ( layout شبکه های اجتماعی، پوستر، لوگو، ایلاستریشن، Quotes یا نقل قول ها و ... )

ویژگی ها: جذاب، گویا، پرطرفدار

3. اینفوگرافیک

ویژگی ها: گویا، قدرتمند در انتقال پیام، پربازدید

4. تصاویر متحرک GIF

ویژگی ها: جذاب، کوتاه و گویا، پربازدید، قابل وایرال

5. Screenshots یا اسکرین شات ها – آموزش با محتوای بصری

6. Slide Share Presentation یا اسلایدها

محتوای ویدئویی

یک ویدئو خوب گاه جور چند مقاله را می کشد

همه می دانیم محتوای ویدیویی جزو پر طرفدارترین محتواها مخصوصاً در شبکه های اجتماعی هستند. البته عجیب هم نیست، ویدیوها در کوتاهترین زمان، بیشترین اطلاعات را به کمک تصاویر، صدا، نریشن و حتی افکتهای گرافیکی منتقل می کنند و از اینها گذشته، ویدیوها جنبه سرگرم کنندگی و جذابیت بیشتری دارند. مخاطبین خیلی سریعتر مجذوب محتوای ویدیویی می شوند و حتی به وایرال شدن آنها کمک می کنند، مخصوصاً اگر با رویکرد درستی تولید شده باشند و نیازی از مخاطب را برطرف کنند. حتماً این را هم می دانید که نیاز مخاطبان مخصوصاً در شبکه های اجتماعی در دسته های آموزشی، سرگرمی، رفع مشکل، اطلاع رسانی و انگیزه بخشی قرار می گیرد. انتخاب رویکرد ویدیوها و نوع آنها را به ما بسپارید.

1. ویدئوهای رئال ( آموزشی، مصاحبه ای، زنده و ... )

ویژگی ها: گویا، پربازدید، قابل اعتنا، قابل استناد، قدرتمند در انتقال پیام

2. ویدیو تبلیغاتی، دمو و بررسی محصولات

ویژگی ها: گویا، پربازدید، جذاب، لوکس، گرانتر از سایر محتواها،

3. ویدئوهای موشن گرافیک و استاپ موشن

ویژگی ها: قدرتمند در انتقال مفاهیم، جذاب، پربازدید، ارزان به نسبت سایر محتواهای تصویری، قدرتمند در آموزش


محتوای صوتی

با محتوای صوتی می توانید ماندگاری و رابطه بهتری با مخاطبان خود تجربه کنید.

گرایش بسیاری از مخاطبان مخصوصاً نسل جوان به محتواهای صوتی (پادکست، کتاب و داستان صوتی، محتواهای صوتی آموزشی و ...) و همچنین افزایش پلتفرمها و وبسایتهای اختصاصی محتواهای صوتی باعث شده این نوع محتوا نیز مورد توجه دیجیتال مارکترها قرارگیرد و کسب و کارهای را به استفاده از این نوع از محتوا و یا حمایت از تولید آن (در قالب حمایت از تولید پادکست یا کتاب صوتی) تشویق کنند. به جز اینها ممکن است شما با توجه به کسب و کارتان نیاز به دوبله ویدیوهای آموزشی یا معرفی محصولات برندی خارجی باشید، و یا قصد دارید برای ویدیوهایی که تولید کرده اید نریشن داشته باشید. برای همه این موارد ما در شاریوان پیشنهادهای متنوعی می توانیم ارائه دهیم.

1. پادکست

ماندگار، تأثیرگذار، پرطرفدار، مورد توجه نسل جوان، فضای انتشار متعدد

2. نریشن و دوبله

کاربردی، جذاب، ماندگار

3. مقالات صوتی

ماندگار، تخصصی، جذاب

4. کتاب و داستان صوتی

پرطرفدار، ماندگار، مورد توجه اقشار مختلف، فضای انتشار متعدد